Eerste reisverslag - Reisverslag uit Lexmond, Nederland van Bob en Gerda Prang - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Lexmond, Nederland van Bob en Gerda Prang - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Bob Prang

Blijf op de hoogte en volg Bob en Gerda

31 Augustus 2015 | Nederland, Lexmond

Eerste verslag van de grote Kalaharironde 2015.
24 augustus: Vandaag vertrek naar Zuid Afrika, om 10,15 uur met de KLM met een Boeing 777.
rechtstreekse vlucht. Vertrek op tijd en de aankomst na een rustige vlucht om 21,25 uur ook op tijd.
De reisleiding haalt ons op met de bus en zitten al op ons te wachten . Nog drie kwartier dan zijn we op de eerste camping bij de daar opgestelde campers, nog even iets drinken en bijpraten en gaan slapen voor onze eerste nacht in Afrika. Het weer is redelijk geen regen maar wel koud, het is hier tenslotte nog winter.
25 Augustus: Heerlijk geslapen , gezamenlijk ontbeten prima ontbijt. BoBo camper verhuur op de camping aanwezig om alle documenten te regelen, ook nog een monteur aanwezig om de eventuele problemen op te lossen voor dat we vertrekken. Prima service. “s middags met ze allen boodschappen doen we hebben immers niets kunnen meenemen, het zijn allemaal tot nu toe noodzakelijke handelingen om verder te kunnen.
Vanavond gaan we naar een prima restaurant aan zee om daar een fantastische welkoms maaltijd te nuttigen. Het is een gezellige avond geworden met prima eten, iedereen heeft ervan genoten.
Er zijn een aantal behoorlijke problemen goed opgelost, verder zijn het redelijk nieuwe campers met goede banden, want straks in Namibië hebben we ze echt nodig.
26 Augustus: Vandaag een excursiedag naar de Tafelberg en Kaap de Goede hoop, we hebben goede hoop dat we naar boven kunnen de Tafelberg op. Ja hoor hij staat in volle glorie in de zon te schitteren, geweldig gezicht. Het is vandaag prima weer temperatuur 23 graden en volop zon.
We gaan naar boven, wat een geweldig uitzicht. Robbeneiland is goed te zien, onze reisleider is hier voor de derde maal en heeft hem nog nooit zo mooi gezien. Ik doe er een paar foto’s bij. Op naar Kaap de goede Hoop, het weer wordt slechter, mist. De golven slaan op wel 10 mtr hoogte tegen de rotsen. Toch een leuke groepfoto gemaakt en iedereen staat erop (Gerard ). Op naar het restaurant voor de lunch, het restaurant heet 2 Oceans, dit komt omdat hier de 2 oceanen de Atlantische en de Indische oceaan bij elkaar komen temperatuur verschil water ongeveer 20 graden. Ga maar na wat er gebeurt wanneer deze samenkomen. We hebben een geweldige lunch genoten, daarna nog even naar de vuurtoren op het uiterste puntje van het zuidelijk halfrond. Er staat weinig wind maar de mist is erg dicht dus weinig te zien. Nog even langs de pinquin kolonie en weer terug naar de camping, lange maar mooie dag, morgen de eerste etappe.
27 Augustus: Eerste etappe, dik 350 km naar Lambertbaai een kustplaats, waar grote kolonies Jan van Genten te zien zijn. En onze kleinzoon is jarig hij wordt 4 jaar en gaat voor het eerst naar school van harte gefeliciteerd grote vriend. Na een lange rit aangekomen op de camping, geen problemen met de campers gehad onderweg dus het gaat goed, tot nu toe. De stroom op de camping valt regelmatig uit maar zoals we zeggen ,This is Afrika. Vanmiddag gaan we een openlucht restaurant bezoeken voor een echte Afrikaanse braai. Fantastische braai allerlei vis producten, heerlijk.
29 Augustus: Volgende etappe richting Namibië, tussenstop Kamieskroon waar we de wilde bloemen velden gaan bezoeken, geweldig grote bloemen velden met allerlei soorten bloemen zover je kunt kijken. Eerts hebben de meeste van ons nog even het plaatsje Clan William bezocht voor een mooie bloemen tentoonstelling. Maar eerst een springbokje met biltong een echt Afrikaanse lekkernij. Nog even een lesje wiel wisselen gedaan want a.s maandag gaan we echt het zand in, 1800 km zandwegen dwars door Namibië. Het zandhappen kan gaan beginnen. Lekke banden zullen gaan vallen en dan moet je wel weten hoe je zoiets aanpakt.

• 31 Augustus 2015 - 16:21

Gerda:

lieve bop en ger

wat een mooi eerste verslag weer
    en mooie foto.s dat bellooft nog wat
    voor de komende weken .denk dat ik
    maar niet meer kijk naar de reis .
    wordt er gewoon jaloers op .het enigste
    uitzicht wat ik van daag had toen ik op
    de fiets zat voor de bui binnen zijn .en dat is gelukt
    wens jullie nog heek veel mooie en veiligge reis toe
    liefs gerda

• 31 Augustus 2015 - 18:55

Cor En Tanja:

Allereerste van harte met je kleinzoon. Wat geweldig dat jullie weer zo n reis doen. Verslag erg leuk . Veel plezier en doe voorzichtig.verslagen tegemoetziend liefs Cor en tanja

• 31 Augustus 2015 - 19:35

Betty Tappen:

De kop is er weer af. Voelt het een beetje als thuiskomen?
    Zie je nu andere dingen, die je de vorige keer niet hebt gezien?
    Geniet er maar weer fijn van.
    Wij zitten nu in Zeeland en genieten hier van het landschap en de bootjes.
    Verschil moet er zijn.
    Hele fijn reis verder.

• 31 Augustus 2015 - 20:34

Jack, Liva, Wendy & Stefan:

Ola! Hier is het herfst...1500 inslagen per vierkante meter en de eenden slapen onder je auto. Gelukkig heeft dit onstuimige weer ook zijn voordelen; Sproeien is gelukkig niet nodig aangezien je in de ochtend even op zoek waar je tuin ditmaal terrecht is gekomen en worden de onweershoosbliksemhagelsnattesneeuwbuien afgewisseld met een aangename opdroogpauze van 38 graden boven nul met een luchtvochtigheid van 99, 9 %..... .maar alle lage drukgebieden, supercellen en oprukkende depressies terzijde..... Wat een leesgenot weer! Machtige foto's, mooi! Zo genieten we toch lekker mee met jullie en kunnen we Jack op de hoogte houden! Geniet er van en heel veel liefs van Spiderman & de rest!

• 31 Augustus 2015 - 21:33

Andries En Thea:

Mooie start. Hoeveel campers in de groep? Wat een temperatuur verschillen de eerste dagen. Lekker eten! Blijf genieten. Groet, ook aan Relou.

• 31 Augustus 2015 - 21:37

Frank,hester,maxime,jesse:

hallo ger en bob,
    wat leuk om wat van jullie te vernemen, fijn dat alles goed gaat, en wat een mooie foto,s
    inderdaad nog gefeliciteerd met Jack, 4 alweer, nou nog lekker genieten en op naar het volgende verslag.
    Goed gedaan Bob, het is een ander verslag haha groetjes van ons allen.

• 31 Augustus 2015 - 22:20

Ton En Hildegard:

Nog gefeliciteerd met Jack!!!
    Goed dat jullie de Tafelberg nu op konden en wat een uitzicht!
    Iedereen moppert over het weer hier maar we hadden een prachtig weekend hoor.
    Jullie heel veel plezier, liefs